Indul a projekt

A projektindító nemzetközi szakmai találkozóra online került sor.

  • A projekt háttere, hogy a különböző oktatási felmérések szerint a régió több országában, többek közt Romániában és Magyarországon, kiemelkedően magas a szociokulturális háttér és a tanulók által nyújtott teljesítmény közötti összefüggés. A kedvezőtlen társadalmi-gazdasági helyzetű gyermekek gyengébben teljesítenek az iskolában, a kulcskompetenciáik, így a matematika kompetenciáik fejletlenek, valamint ők vannak leginkább kitéve a korai iskolaelhagyás veszélyének.
  • Romániában az EU-átlagnál jóval nagyobb mértékben függ a továbbtanulás lehetősége a családi háttértől, vagyis a kevesebb lehetőséggel rendelkező tanulók mobilitási esélyei EU szerte a legalacsonyabbak közé tartoznak. A továbbtanulási lehetőségeket már az általános iskola végén jelentősen korlátozza (egyéb tényezők mellett) a „kisérettséginek” is nevezett záróvizsga, amely nagyban meghatározza a tanulók további pályáját.

 

Jelen projekt keretében szeretnénk az esélyegyenlőség megteremtéséhez hozzájárulni a kisérettségi vizsgára való felkészülés támogatása révén a matematika területén, ehhez felhasználva az adaptív e-learning és a blended learning nyújtotta lehetőségeket.  

Az Kick-off meeting során megteremtettük a közös munka feltételeit; többek közt egyeztettük a projekt megvalósítási tervét, a mérföldkövek tartalmát és időpontját, a feladatok ütemezését, pedagógiai módszertani koncepciót és a disszeminációs stratégiát is.