Pilotoktatás eredményei

A Személyre szabott utak a sikeres felvételihez projekt célja a romániai tanulók kisérettségire történő felkészítése.

Ennek érdekében egyrészt

  • fejlesztettünk egy digitális matematika tartalmat, mely  tanulói tesztelése a gyakorlatban, iskolai körülmények között valósult meg;
  • másrészt a blended módszertan keretében az adaptív tanulási útvonalakon haladó tanulókat tanárok online foglalkozások keretében támogatták.

 

A Személyre szabott utak a sikeres felvételihez projekt keretében a pilotoktatás sikeresen megvalósult, pozitív eredményekkel zárult valamennyi területen. A matematika tananyag, az e-learning platform, az adaptív módszertan és a pilotoktatás blended módszertana egyaránt hozzájárultak a kompetenciafejlesztéshez és az ismeretek bővítéséhez.

A tanulói fogadtatás szintén pozitívan értékelhető, a játékos feladatmegoldás, a gamifikáció eszközei, a keretjáték, a karakterek választása, a jutalmak és csillagok gyűjtése felkeltették a tanulók érdeklődését és mindez motiválta őket a tanulás során.

A projekt keretében a matematika tananyagot iskolai körülmények között teszteltük 5 csoport/115 tanuló segítségével. Azonban a gyakorlatban ennél több diák próbálhatta ki a digitális tananyagot, az intenzív érdeklődésre tekintettel olyan tanulók számára is biztosítottuk a részvétel lehetőségét, akik kevésbé rendszeresen tudták a tanulási tevékenységet megvalósítani, de szerettek volna csatlakozni.  Így további 3 csoport/62 fő használhatta a projekt eredményeit. Összesen 8 tanulócsoport, 177 tanuló dolgozta fel a romániai „kisérettségi” 8 témakörét.

A tanulási tevékenység összesen 12 hét alatt valósult meg, a pilot első 8 hetében a 8 témakör feldolgozására, míg a hátralévő 4 hétben a kritikus területekre még jobban fókuszáló, szegmensenként különböző útvonalak gyakorlására volt lehetősége a tanulóknak. A bemeneti és kimeneti teszt eredményei alapján a diákok teljesítménye átlagosan 9,6%-kal javult.

Eredmények összegzése

  • 5 intézmény
  • 13 fő pedagógus
  • 115 tanuló
  • 12 hét tanulási tevékenység
  • 12 tanulási útvonal
  • 200 SU, összesen 641 önálló feladat segítőfeladatokkal és magyarázatokkal
  • tanulási idő: összesen 79 óra 54 perc tanulás az alkalmazásban, átlagosan 2 óra 7 perc
  • teljesítményjavulás: 9,6%